مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 آذر 1398 ساعت 09:102019-11-25پزشكي

پوکی استخوان عامل 75 درصد شکستگی ها


عضو هیات علمی و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عامل 75 درصد شکستگی های بالای 45 سال پوکی استخوان است.

- ایسنا/خراسان شمالی عضو هیات علمی و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عامل 75 درصد شکستگی های بالای 45 سال پوکی استخوان است.

دکتر محمدرضا صفدری در گفت و گو با ایسنا افزود: پوکی استخوان به کاهش دانسیته استخوان که منجر به تضعیف و شکننده شدن استخوان می شود، اطلاق شده و متاسفانه فرد دارای پوکی استخوان بر اثر ضربه هایی با شدت کم شکستگی را تجربه می کند.

وی پوکی استخوان را بیماری خاموش معرفی کرد و افزود: به دلیل آن که پوکی استخوان علایم خاصی ایجاد نمی کند، به آن بیماری خاموش نیز می گویند .

صفدری به اهمیت تشخیص به موقع و درمان مناسب این بیماری اشاره و اظهار کرد: مصرف ناکافی کلسیم و ویتامین دی، استعمال سیگار، بی تحرکی و مصرف زیاد کافیین و الکل از عوامل بسیار مهم بروز پوکی استخوان است.

وی مصرف 400 تا 800 واحد ویتامین Dرا ضروری اعلام و عنوان کرد: میزان مصرف کلسیم روزانه در نوجوانان باید 1200 تا 1500 میلی گرم، در جوانان تا 65 سالگی 1000 و پس از یائسگی 1500 میلی گرم باشد.

صفدری خاطرنشان کرد: فعالیت فیزیکی، مصرف کلسیم و ویتامین Dدر پیشگیری از پوکی استخوان تآثیر به سزایی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوکی استخوان عامل 75 درصد شکستگی ها

پوکی استخوان عامل 75 درصد شکستگی ها