مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 آذر 1398 ساعت 11:052019-11-25دانش

نانو کامپوزیتی برای کاهش تعرق و تبخیر آب گیاهان ساخته شد


محققان کشور با سنتز نانو کامپوزیت های پلیمری زیست تخریب پذیر روشی را برای کاهش تبخیر در گیاهان زراعی و زینتی ابداع کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، رضا خسروی زنجانی دانشجوی دکتری نانو تکنولوژی عنوان مجری طرح تولید نانو کامپوزیتی برای کاهش تعرق و تبخیر آب گیاهان گفت: با توجه به افزایش آلودگی و آلاینده های تهران و افزایش مرگ و میر ناشی از آن به دنبال راهکارهایی برای رفع این معضل بودیم.

وی افزایش سطوح فضای سبز را از جمله راهکارهای حل این چالش نام برد و یادآور شد: از موانع گسترش فضای سبز نیاز آبی گیاهان است و در این طرح تلاش شد تا با سنتز نانو کامپوزیت و نانو ذرات گامی در جهت مدیریت تبخیر و تعرق گیاهان ارائه دهیم.

خسروی تاکید کرد: با استفاده از نانو کامپوزیت های تولید شده، توانستیم در بخش کنترل و کاهش مصرف آب در برنج بیش از 80 درصد صرفه جویی داشته باشیم و هم اکنون در تلاش هستیم تا در اراضی غیر قابل نفوذ مانند جاده های آسفالتی بلا استفاده و رها شده در شمال کشور، با استفاده از این روش اقدام به کاشت برنج کنیم.

این طرح با همکاری مشترک پژوهشکده نانوفناوری و دانشکده شیمی و راهنمایی مرحوم دکتر احمد موسوی شوشتری عضوهیئت علمی پژوهشکده نانو فناوری ودکتر مجید عبدوس عضوهیئت علمی و رییس دانشکده شیمی دانش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانو کامپوزیتی برای کاهش تعرق و تبخیر آب گیاهان ساخته شد

نانو کامپوزیتی برای کاهش تعرق و تبخیر آب گیاهان ساخته شد