مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 آذر 1398 ساعت 11:402019-11-25فرهنگي

رونمایی از لباس پادشاه در فرنگ/ طنز تلخی که شما را به وجد می آورد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، لادن نازی که این روز ها نمایش لباس جدید پادشاه را در تماشاخانه سنگلج روی صحنه دارد درباره مضمون این اثر نمایشی گفت: - کارگردان نمایش لباس جدید پادشاه درباره ویژگی های این نمایش و روایت یک اتفاق واقعی در زمان قاجار و به زبانی طنز توضیح داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو ، لادن نازی که این روز ها نمایش لباس جدید پادشاه را در تماشاخانه سنگلج روی صحنه دارد درباره مضمون این اثر نمایشی گفت: لباس جدید پادشاه برعکس نامش که یادآور داستان کوتاه هانس کریستین اندرسن است ارتباطی به این داستان ندارد و تاریخ معاصر ایران را در بستری رئالیستی و فانتزی به تصویر می کشد.

وی ادامه داد: این نمایشنامه واقعه تاریخی سفر احمدشاه قاجار به انگلستان در سال 1930 را به تصویر می کشد که در آن با استفاده از تکنیک های تئاتر عروسکی و عناصر صحنه مثل نورپردازی و دکور و طراحی لباس به سمت خلق فضایی فانتزی و جادویی رفته ایم از همین رو مخاطبان علاوه بر اینکه می توانند به دیدن یک اثر نمایشی تاریخی بنشینند و به اطلاعات تاریخی شان نیز اضافه شود از شنیدن موسیقی و دیدن تصاویر نمایش نیز حظ بصری ببرند.

این کارگردان درباره داستان نمایش توضیح داد: در سال 1930 در ایران قانون منع استعمال البسه خارجی توسط مجلس ملی تصویب شده است و ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از لباس پادشاه در فرنگ/ طنز تلخی که شما را به وجد می آورد

رونمایی از لباس پادشاه در فرنگ/ طنز تلخی که شما را به وجد می آورد