مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 آذر 1398 ساعت 20:352019-11-25فرهنگي

برای مردی با نت های ماندگار


نامش با نت های موسیقی و خاطرات بسیاری از ما گره خورده است؛ مردی که 13 سال است با این دنیا وداع کرده، اما عمر نواهایی که خلق کرد، بی انتهاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بابک بیات، آهنگساز نامداری که برای نزدیک به 80 فیلم، موسیقی ساخته بود، صبح پنجم آذر ماه سال 85، پس از تحمل دوره ای بیماری، آهنگ ها و نت هایش را برای دفتر موسیقی ایران به یادگار گذاشت و راهی سفر ابدی شد.

اما مردی که سه سیمرغ جشنواره فجر را هم در کارنامه حرفه ای خود داشت، کم مورد بی مهری واقع نشد؛ چه در سال های حیات خود و برای دریافت مجوز برخی آثارش و چه در سال های بعد وفات وقتی از سوی شهردار وقت تهران ـ محمدباقر قالیباف ـ اعلام شد که خانه اش خریده و با حفظ همان ترکیب به موزه تبدیل می شود؛ اما در سال های بعد مشخص شد که در این زمینه اقدامی انجام نشده و حالا هم گفته می شود که ساختمانی بزرگ جای خانه او جا خوش کرده است.

بیات که سال 1325 در شهر تهران به دنیا آمد، از 19سالگی در اپرای تهران و زیر نظر اِولین و ثمین باغچه بان و نصرت الله زابلی با موسیقی کلاسیک و جهانی آشنا شد و حدود پنج سال همکاری خود را با این اپرا ادامه داد.

مسیر حرفه ای او در دنیای موسیقی تا جایی ادامه یافت که نامش با فیلم های سینمایی و تلویزیونی زیادی پیوند خورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای مردی با نت های ماندگار

برای مردی با نت های ماندگار