مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 آذر 1398 ساعت 05:552019-11-26فرهنگي

کارتن خواب های ایران و آمریکا در ایدفا 2019


سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم مستند «ایدفا» در حالی ششمین روز خود را سپری کرد که سینما «مونت» آمستردام در دو سئانس، شاهد فیلم های درباره زنان کارت خواب ایرانی و خانه به دوشان سیاهپوست آمریکایی بود.

- سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایدفا در حالی ششمین روز خود را سپری کرد که سینما مونت آمستردام در دو سئانس، شاهد فیلم های درباره زنان کارت خواب ایرانی و خانه به دوشان سیاهپوست آمریکایی بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا از آمستردام، فیلم مستند کاغذپاره ها از بهزاد نعلبندی که چند روز پیش هم در جایزه آسیا پاسیفیک هم به عنوان یکی از نامزدها حضور داشت، در ششمین روز ایدفا 2019 نخستین نمایش خود را در بخش رقابتی تجربه کرد.

مستند کاغذپاره ها روایت جمعی از زنان کارتن خواب ایرانی است که در یک مرکز خصوصی با حمایت سازمان بهزیستی نگهداری می شوند تا به زعم کارگردان، از خیابان های شهر، دور نگه داشته شوند.

نعلبندی که به گفته خود پنج سال پیش به مدت دو، سه ساعت در این مرکز حضور یافته و با پنج نفر از بانوان دارای سابقه اعتیاد یا شرایط روانی خاص به گفت و گو نشسته و صداهای آنان را در روایت خویش، ضبط کرده است.

او که برای ساخت فیلم مستند درباره این زنان، تصویری در اختیار نداشته است، در اقدامی ابداعی، از انیمیشن یا استوپ موشن برای روایت قصه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارتن خواب های ایران و آمریکا در ایدفا 2019

کارتن خواب های ایران و آمریکا در ایدفا 2019