مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 آذر 1398 ساعت 06:362019-11-26بين الملل

انگلیس: چین دسترسی سازمان ملل به کمپهای سین کیانگ را فراهم کند


انگلیس از چین خواست دسترسی فوری و آزادانه ناظران سازمان ملل را به کمپهای نگهداری دسته جمعی اویغورها در منطقه سین کیانگ فراهم کند.

- انگلیس از چین خواست "دسترسی فوری و آزادانه" ناظران سازمان ملل را به کمپهای نگهداری دسته جمعی اویغورها در منطقه سین کیانگ فراهم کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، این درخواست از سوی وزارت امور خارجه انگلیس و در پی افشای مجموعه ای از اسناد محرمانه حزب کمونیست چین درباره کمپهای نگهداری دسته جمعی اعضای اقلیت اویغور و دیگر اقلیتهای مسلمان در منطقه سین کیانگ مطرح شده است؛ کمپهایی که گفته شده بیش از یک میلیون نفر از اعضای این اقلیتها در آنجا در وضعیتی شبیه به بازداشت بدون محاکمه نگهداری می شوند.

اسناد مذکور که ابتدا از سوی روزنامه نیویورک تایمز گزارش شدند، برای نخستین بار به صورت رسمی تایید کرده اند که این کمپها از سوی پکن به عنوان مراکز شستشوی مغزی مسلمانان ایجاد شده اند.

این اسناد همچنین فرآیندی را شرح می دهند که طی آن افرادی که به این کمپها فرستاده می شوند، دست کم برای مدت یک سال از خانواده هایشان جدا مانده و تحت چندین لایه امنیتی به هدف گذراندن دوره های تغییرات ایدئولوژیک نگهداری می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس: چین دسترسی سازمان ملل به کمپهای سین کیانگ را فراهم کند

انگلیس: چین دسترسی سازمان ملل به کمپهای سین کیانگ را فراهم کند