مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 آذر 1398 ساعت 08:262019-11-26سياسي

اینترنت موجود، اینترانت جهانی امریکاست/ افسانه هایی درباره فضای مجازی


رییس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: ما با افسانه هایی چون آزاد و دموکراتیک و خنثی بودن اینترنت و حاکم نداشتن پلت فورمها و عدم اعمال مدیریت در اینترنت مواجهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نشست سیاست بنزینی؛ ابعاد و سویه ها روز گذشته مورخ 4 آذرماه، توسط گروه فرهنگ پژوهی و با مشارکت گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، برگزار شد.

شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع کردن اینترنت نیست عزیز نجف پور آقابیگلو، رییس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این نشست گفت: تجربه تلخ ولی گرانقدر قطع چند روزه اینترنت نشان داد که اولاً امکان استقلال از اینترنت وجود دارد، ولی ما با این وضعیت زیرساخت و سرویسهای داخلی توانایی و امکان آن را نداریم.

ضعف اشراف و عدم امکان اعمال سیاست هم دلیلی دیگری بر این عدم امکان است چرا که اگر این امکان موجود بود نیازی به قطع اینترنت نبود.

وی ادامه داد: باید دقت کرد که استقلال از اینترنت و شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع کردن اینترنت نیست، بلکه طبق مصوبه جلسه پانزده شورای عالی به معنای امکان استفاده امن و قابل مدیریت از اینترنت برای کاربر ایرانی است و اینترنت به عنوان یک سرویس در بستر شبکه ملی اطلاعات ارائه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینترنت موجود، اینترانت جهانی امریکاست/ افسانه هایی درباره فضای مجازی

اینترنت موجود، اینترانت جهانی امریکاست/ افسانه هایی درباره فضای مجازی