مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 آذر 1398 ساعت 09:402019-11-26اقتصادي

40 درصد از بودجه شهرداری ساوه محقق نشده است


با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش درآمد، تنها 60 درصد بودجه مصوب شهرداری در هشت ماه نخست امسال محقق شده است.

- سید مهدی حسینی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: یکی از تفکراتی که بعد از گذشت سال ها همچنان در میان مردم حاکم است، دولتی بودن بودجه شهرداری ها است و این مهمترین عاملی است که باعث شده تا مردم تمایل چندانی به پرداخت انواع عوارضات و بهای خدمات خود نداشته باشند.

وی ادامه داد: تصور اینکه دولت هر ساله بودجه مورد نیاز اداره شهرها را در اختیار شهرداری ها قرار می دهد و امکان اداره و خدمات رسانی شهرها با این بودجه وجود دارد موجب شده است تا شهروندان توجیهی برای پرداخت عوارضات خود به شهرداری نداشته باشند.

 حسینی یادآور شد: همچنین این نوع تفکر موجب شده تا مردم عوارض را به عنوان پولی بدانند که محل هزینه کرد آن در شهر مشخص نیست، لذا باید فرهنگ سازی داشته باشیم و این گونه برای مردم توضیح دهیم که اگر پولی بابت عوارض به شهرداری می دهند این پول به آن ها برمی گردد.

وی تصریح کرد: امروزه نه تنها شهرداری ها با بودجه دولتی اداره نمی شوند، بلکه از سال 1361 به بعد کمک های دولتی نیز با قانون خودکفایی مالی شهرداری ها رو به کاهش گذاشت و در سال های 1365 تا 1369 بسیار اندک شد تا آنکه از سال 1370 به بعد تقریباً حذف گردید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد از بودجه شهرداری ساوه محقق نشده است

40 درصد از بودجه شهرداری ساوه محقق نشده است