مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 آذر 1398 ساعت 13:252019-11-26بين الملل

ترکیه از احتمال بازگشایی دو گذرگاه مرزی با سوریه خبر داد


یک مقام ترکیه ای از تصمیم این کشور برای بازگشایی دو گذرگاه مرزی با سوریه خبر داد و گفت بازسازی سمت ترکیه ای این دو دروازه پایان یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام محلی ترکیه ای روز سه شنبه (امروز) اعلام کرد که انتظار می رود دو دروازه مرزی با سوریه، به زودی بازگشایی شوند.

  به نوشته روزنامه ینی شفق ، عبدالله ارین فرماندار استان شانلی اورفه گفت پس از بازگشت آرامش به این منطقه، دو پایانه گمرکی در شهرهای آقچه قلعه و جیلان پینار باز می شوند.

وی گفت: داریم به سرعت کار می کنیم.

بازسازی طرف ترکیه ای تکمیل شده است.

بازسازی و تعمیر در طرف سوری هم در جریان است.

این مقام ترکیه ای با بیان اینکه نیروهایی هم که قرار است در گذرگاه مستقر شوند، در حال آموزش هستند، گفت: ظرف مدت کوتاهی، این دروازه مرزی هم برای کمک های بشردوستانه و هم برای تبادلات تجاری بازگشایی می شود.

در رسانه های ترکیه ای به اینکه کنترل این دو گذرگاه در طرف سوری در اختیار چه کسی خواهد بود، اشاره ای نشده، اما با توجه به تصاویر منتشر شده، به نظر می رسد گروهک تروریستی ارتش آزاد این گذرگاه ها را در اختیار بگیرد.

ترکیه هفدهم مهرماه دست به یک اقدام نظامی جدید در خاک سوریه زد و این بار در عملیات موسوم به چشمه صلح حملات به مناطق تحت کنترل گروه های کُرد سوری را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه از احتمال بازگشایی دو گذرگاه مرزی با سوریه خبر داد

ترکیه از احتمال بازگشایی دو گذرگاه مرزی با سوریه خبر داد