مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 آذر 1398 ساعت 23:552019-11-26سياسي

آیا مجلس، دولت روحانی را از حد نصاب می اندازد؟


تنها سه تغییر دیگر در دولت دوازدهم باعث می شود که دولت دوم حسن روحانی از حد نصاب بیفتد و تمامی وزرا نیاز به رای اعتماد مجدد داشته باشند که با توجه به پذیرش استعفای محمود حجتی وزیر پیشین جهاد کشاورزی از سوی رییس جمهور و طرح استیضاح وزرای نفت، - کشور و آموزش و پرورش از سوی مجلس این احتمال شدت بیشتری یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق اصل 136 قانون اساسی، رییس جمهور می تواند وزرا را عزل کند و در این صورت باید برای وزیر یا وزیران جدید از مجلس رای اعتماد بگیرد و در صورتی که پس از ابراز اعتماد مجلس به دولت نیمی از هیئت وزیران تغییر نماید، باید مجدداً از مجلس شورای اسلامی برای هیئت وزیران تقاضای رأی اعتماد کند .

با بررسی اتفاقات دو سال گذشته و تغییرات وزرای دولت دوازدهم و احتمال استیضاح سه وزیر دیگر شاید برای اولین بار یک کابینه در جمهوری اسلامی با از حد نصاب افتادن نیازمند رای اعتماد مجدد از مجلس باشد.

در 10 روز گذشته مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح چهار وزیر دولت دوازدهم را کلید زده است.

استیضاح محمود حجتی وزیر مستعفی جهاد کشاورزی که با استعفایش منتفی شد به همراه طرح استیضاح بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش وپرورش چهار استیضاحی بوده که از 28 آبان تاکنون از سوی نمایندگان مجلس ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا مجلس، دولت روحانی را از حد نصاب می اندازد؟

آیا مجلس، دولت روحانی را از حد نصاب می اندازد؟