مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 آذر 1398 ساعت 04:202019-11-27دانش

تغییر ذائقه برترین های کنکور علوم انسانی/ محبوبیت رشته های حقوق و روانشناسی کم شد


بررسی انتخاب رشته ها و دانشگاه های برترین های کنکور گروه علوم انسانی نشان می دهد دغدغه های شغلی در صدر انتخاب گروه علوم انسانی قرار گرفته است و بسیاری از رشته ها با افت توجه مواجه اند.

- دانشگاه تهران *در سال 1394 از میان هزار نفر اول کنکور سراسری در گروه علوم انسانی تعداد 997 نفر رشته های علوم انسانی را انتخاب کردند.

بیشترین انتخاب مربوط به رشته حقوق دانشگاه تهران با قبولی 112 نفر بود و کمترین انتخاب در رشته های ادبیات داستانی، باستان شناسی، دبیری تاریخ، سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی، علوم قرآن و حدیث با یک نفر قبولی بوده است.

در این سال، پس از حقوق با 385 نفر قبولی، رشته های روانشناسی با 146 نفر، راهنمایی و مشاوره با 70 نفر، علوم قضایی با 51 نفر، علوم تربیتی با 49 نفر، کارشناسی ارشدپیوسته علوم قضایی با 41 نفر، حسابداری با 34 نفر، مدیریت بازرگانی با 29 نفر و مدیریت مالی با 21 نفر قبولی در صدر هستند.

*در سال 1395 نیز از میان هزار نفر اول کنکور سراسری در گروه علوم انسانی تعداد 994 نفر رشته های علوم انسانی را انتخاب کردند.

در این سال هم بیشترین انتخاب مربوط به رشته حقوق دانشگاه تهران با قبولی 93 نفر بوده است.

البته رشته هایی که کمترین انتخاب را داشتند تغییر کردند و در رشته های علوم قرآن و حدیث، مدیریت دولتی، مردم شناسی، مطالعات ارت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر ذائقه برترین های کنکور علوم انسانی/ محبوبیت رشته های حقوق و روانشناسی کم شد

تغییر ذائقه برترین های کنکور علوم انسانی/ محبوبیت رشته های حقوق و روانشناسی کم شد