مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 آذر 1398 ساعت 06:002019-11-27سياسي

همه چیز درباره مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله/تفاوت رنگ در کاشیهای گنبد معنا ندارد


مدیرپایگاه میراث جهانی میدان امام با توجه به انتقادات اخیر برخی رسانه ها درباره مرمت مسجد شیخ لطف الله، توضیحات جامعی در این ارتباط ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبا اشاره به اینکه در سال گذشته کاشی های معرق هفت رنگ در گریو گنبد مسجد شیخ لطف الله شروع به ریزش کرد، اظهار داشت: با تامین اعتبارات لازم، گریو (بخش پایینی گنبد) مسجد شیخ لطف الله مورد بازبینی قرار گرفت و تصمیم گرفته شد تا کاشی های گنبد مسجد هم مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه از سال 1314 هیچ گونه کارگاه مرمتی برای کاشی های گنبد مسجدشیخ لطف الله برپا نشده بود، تصریح کرد: پس از بررسی های به عمل آمده با جدا شدن کاشی های گنبد از بستر مواجه شدیم اما اینکه تاکنون کاشی ها ریزش نکرده بود را باید در ریشه های بلند آن و در هم تنیدگی کاشی ها دانست که با بارش برف و باران سنگین بی شک این کاشی ها در نهایت دچار ریزش می شد.

جداشدن کاشی های گنبد از بستر مدیر پایگاه مجموعه میدان امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه آخرین مرمت کاشی های مسجد شیخ لطف الله هشتاد سال پیش و توسط استاد کار معروف اصفهانی زنده یاد مصدق زاده انجام شده بود، ابراز داشت: بررسی ها نشان می داد که کاشی های گنبد از بستر جدا شده و بندهای کاشی هم از بین رفته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله/تفاوت رنگ در کاشیهای گنبد معنا ندارد

همه چیز درباره مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله/تفاوت رنگ در کاشیهای گنبد معنا ندارد