مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 آذر 1398 ساعت 07:152019-11-27اجتماعي

2500 کیلومتر ایل راه عشایر در استان قزوین شناسایی شده است


مدیر کل امور عشایری استانداری قزوین گفت: با سکونت 2300 خانوار عشایری در استان تاکنون 2600 کیلومتر ایل راه و گذر راه عشایر در استان شناسایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهزاد غیاثوند روز چهارشنبه در دیدار کرمعلی قندالی رییس سازمان عشایر ایران با هدایت اله جمالی استاندار قزوین اظهار کرد: بر اساس آمارهای جمع آوری شده مشخص شد 2300 خانوار عشایر استان در سامانه ثبت شده و پتانسیل ها شناسایی شد و با مطالعات کامل انجام شده تعداد 1400 خانوار در زمان ییلاق در استان ثابت شد که سکونت دارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 1300 خانوار عشایری در استان سکونت دارند و بیش از 2600 کیلومتر ایل راه و گذر راه در استان شناسایی شده که بخشی از آن خارج از استان است و تا 3100 کیلومتر قطعی شده است که می توانیم ثبت گذر راهها را داشته باشیم.

مدیر کل امور عشایری استانداری قزوین تصریح کرد: آمار مراتع استان در حال جمع آوری و تکمیل شدن است و در حال حاضر تعداد دام عشایر 350 هزار راس سبک است که امسال هم سرشماری خواهد شد.

غیاثوند یادآورشد: ییلاق های الموت شرقی و غربی و کوهین برای عشایر است که در حال حاضر سه قشلاق در آبیک، طارم، بویین زهرا در استان داریم.

وی گفت: اعتبارات سهم عشایر در گذشته به حساب فرمانداری ها واریز می شد و مالیات در حوزه های مختلف بود که اختصاص آن به عشایر بخشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2500 کیلومتر ایل راه عشایر در استان قزوین شناسایی شده است

2500 کیلومتر ایل راه عشایر در استان قزوین شناسایی شده است