مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 آذر 1398 ساعت 07:462019-11-27بين الملل

تبدیل شدن اردوگاه آوارگان مسلمانان روهینگیایی به زندان


مرکز دیدبان حقوق بشر اعلام کرد، بنگلادش اردوگاه آوارگان مسلمانان روهینگیایی را به زندان باز تبدیل کرده است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین المللی خبرگزاری صدا و سیما ، پایگاه اینترنتی دیدبان حقوق بشر روز چهارشنبه در گزارشی به قلم براد مادامز نوشت، بنگلادش با حصارکشی اطراف آوارگان‏، اردوگاه های آوارگان روهینگیایی را به زندان های باز تبدیل کرده و با قطع اینترنت که خلاف قوانین بین المللی حقوق بشر است، آوارگان را از ارتباط با جهان خارج محروم می کند.

در این گزارش آمده است که این طرح جدیدترین سلسله سیاست هایی است که به طور مؤثر ارتباط بیش از 900 هزار آواره روهینگیایی را با جهان خارج قطع می کند.

دیدبان حقوق بشر افزود، بنگلادش در تلاش است تا هجوم گسترده آوارگان و چالش های رسیدگی به نارضایتی های جامعه محلی را مدیریت کند، اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است، زیرا میانمار از ایجاد شرایط برای بازگشت ایمن و داوطلبانه آوارگان خودداری کرده است.

این نهاد بین المللی افزود، دولت بنگلادش باید فوراً برنامه های خود را برای محدود کردن حقوق اساسی آوارگان متوقف کند یا در غیر این صورت حسن نیت بین المللی را که در هنگام باز کردن مرز های خود برای افراد مستاصل از کارزار وحشیانه پاکسازی نژادی ارتش میانمار فرار می کردند، بدست آورده بود، از دست خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل شدن اردوگاه آوارگان مسلمانان روهینگیایی به زندان

تبدیل شدن اردوگاه آوارگان مسلمانان روهینگیایی به زندان