مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 آذر 1398 ساعت 08:302019-11-28پزشكي

شیوع نخستین موج آنفولانزا در فارس


در نخستین موج آنفولانزا در فارس، 4 نفر جان باختند - کارشناس مسئول امور بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز فارس، گفت: در نخستین موج آنفولانزا در استان فارس، تا کنون 4 نفر جان خود را از دست داده اند.

بختیاری با بیان این که امسال نسبت به سال های قبل شدت ویروس آنفولانزا بیشتر و این ویروس قوی تر است افزود: تب بالا، بدن درد، سرفه خشک، گلودرد، کوفتگی و خستگی از علایم ابتلا به آنفولانزا است.

وی گفت: گروه پرخطر جامعه از جمله افرادی که مشکل سیتم ایمنی دارد، کودکان زیر 5 سال، مادران باردار، سالمندان بالای 60 سال، بیماران تنفسی و بیماران قلبی - عرقی در صورت ابتلا به آنفولانزا، راهی بیمارستان می شوند.

کارشناس مسئول امور بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در صورتی که فرد جز گروه پرخطر نباشد، با استراحت و استفاده از مایعاتی همچون به لیمو، سوپ سبزیجات و آبمیوه تازه درمان می شود.

بختیاری گفت: افراد اگر در فاصله کمتر از یک متر با فرد سرماخورده قرار بگیرند، ویروس می تواند وارد ریه آن ها می شود و یا از طریق دست زدن به سطوحی که ویروس آنفولانزا بر اثر عطسه و سرفه فرد بیمار بر روی آن ها نشسته است، بیمار شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع نخستین موج آنفولانزا در فارس

شیوع نخستین موج آنفولانزا در فارس