مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 آذر 1398 ساعت 11:102019-11-28پزشكي

چهار بیماری پرخطر برای ایرانیان


 معاون بهداشت وزارت بهداشت نسبت به خطر شیوع بیماریهای غیرواگیر در جامعه ایرانی هشدار داد.

  - به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبدا، دکتر علیرضا رییسی در کارگاه کشوری آموزش تقویت نظام مراقبت بیماری های غیرواگیر در ایران که به میزبانی شیراز و با حضور مسوولان حوزه بهداشت دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور برگزار شد، بیماریهای غیرواگیر در ایران و دنیا را به عنوان یکی از معضلات اصلی معرفی کرد که همه سیستمهای سلامت را درگیر خود کرده است.

وی بیماریهای غیرواگیر را عامل 82 درصد مرگ و میر در کشور عنوان کرد و افزود: چهار بیماری قلبی عروق، سرطانها، بیماریهای مزمن تنفسی و دیابت در این آمار بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

رییسی ادامه داد: سه درصد تولید ناخالص ملی کشور برای بیماریهای غیرواگیر هزینه می شود و سالانه حدود 45هزار میلیارد تومان صرف این گروه از بیماریها می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، 15درصد مرگ و میر زودرس تا پیش از 70 سالگی را ناشی از بیماریهای غیرواگیر در کشور دانست و گفت: حدود 42 و نیم درصد مرگ و میر مردم کشور ناشی از بیماریهای قلبی عروقی است، 16 تا 17 درصد ناشی از بیماری سرطان است، حدود 14 درصد بیماریها مربوط به بیماریهای مزمن تنفسی است و دیابت نیز حدود چهار و نیم درصد مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار بیماری پرخطر برای ایرانیان

چهار بیماری پرخطر برای ایرانیان