مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 آذر 1398 ساعت 12:452019-11-29سياسي

بهترین سن برای فریز تخمک/ضرورت جلوگیری از تشکیل کریستال های یخ در فریز تخمک


عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه فریز تخمک از اسفند 94 در پژوهشگاه رویان انجام می شود، گفت: بهترین سن برای فریز تخمک بین 30 تا 35 سال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فاطمه حسنی امروز در سمپوزیوم حفظ باروری به دلایل غیر پزشکی که در پژوهشگاه رویان برگزار شد، با بیان اینکه اکثر خانم ها به دلیل علاقه به کسب موقعیت اجتماعی خوب در سنین بالا ازدواج می کنند، گفت: در سال 1990 سن ازدواج در آمریکا 22 سال، در سال 2010 با 6 سال افزایش به 28 سال رسیده و پیش بینی می شود در سال 2020 به بالای 35 سال نیز برسد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این موضوع وظیفه ما این است که ساعت بیولوژیک را با سن انطباق دهیم که برای این موضوع از روش های فریز تخمک استفاده می شود، افزود: فریز اسپرم بیش از پنج دهه است که انجام می شود و آقایانی که بخواهند در معرض شیمی درمانی قرار گیرند و یا عمل وازکتومی را انجام دهند، می توانند اسپرم خود را فریز کنند، این در حالیست که فریز تخمک کار پیچیده ای است و تا سال 2013 برچسب آزمایشی را در خود داشته است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه این پژوهشگاه نیز در اسفند ماه 94 و همزمان با دنیا فریز تخمک را انجام می دهد، گفت: حفظ باروری به دلایل اجتماعی و فریز تخمک از پنج سال پیش تا کنون گسترش یافته، به طوری که در سال 2014 بیش از 70 کلینیک در انگل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین سن برای فریز تخمک/ضرورت جلوگیری از تشکیل کریستال های یخ در فریز تخمک

بهترین سن برای فریز تخمک/ضرورت جلوگیری از تشکیل کریستال های یخ در فریز تخمک