مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 آذر 1398 ساعت 04:552019-11-30سياسي

یک سال پس از معرفی شهر جهانی زیلو


هنرصنعت زیلوی میبد پس از چندین دهه فراموشی به همت مسئولان این شهرستان و استان یزد احیا و یک سال قبل در چنین ایامی، با نظر مثبت شورای جهانی صنایع دستی و با تایید روسای قاره ها به ثبت جهانی رسید و اینک مسئولان این شهر جهانی تلاش دارند ضمن تکمیل چرخه زیلو، - ایسنا/یزد هنرصنعت زیلوی میبد پس از چندین دهه فراموشی به همت مسئولان این شهرستان و استان یزد احیا و یک سال قبل در چنین ایامی، با نظر مثبت شورای جهانی صنایع دستی و با تایید روسای قاره ها به ثبت جهانی رسید و اینک مسئولان این شهر جهانی تلاش دارند ضمن تکمیل چرخه زیلو، با استاندادسازی آن محصولاتی فاخر و نفیس روانه بازارهای داخلی و خارجی کنند.

زیلو، زیراندازی با قدمتی بسیار است که چون تنها دست ‎بافته ای است که تمام آن با گیاه تهیه می شود، از آن به عنوان فرش سلامت نیز یاد می کنند.

گفته می شود قرن ها قبل از اسلام نیز بافت زیلو رایج و یکی از کاربردهای رایج آن مفروش کردن امکان مذهبی بوده و به علت خنکی در فصل تابستان بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است.

یکی از مهم ترین مراکز تولید این زیرانداز شهر میبد در استان یزد است که حتی قدیمی ترین زیلوی بافته شده را نیز به همین منطقه نسبت می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سال پس از معرفی شهر جهانی زیلو

یک سال پس از معرفی شهر جهانی زیلو