مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 آذر 1398 ساعت 06:382019-11-30سياسي

چندهمسری، تاسیس اسلام نیست


یک مدرس و پژوهشگر حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مسئله چندهمسری، مسئله تاسیسی اسلام نیست، گفت: در زمان تشریع احکام اسلام یک فرهنگ رایج بوده و به لحاظ شرایط اجتماعی آن زمان چون یک زن به تنهایی قادر به انجام امور منزل و فرزندآوری به تعدادی که قبایل را از .

- ایسنا/قم یک مدرس و پژوهشگر حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مسئله چندهمسری، مسئله تاسیسی اسلام نیست، گفت: در زمان تشریع احکام اسلام یک فرهنگ رایج بوده و به لحاظ شرایط اجتماعی آن زمان چون یک زن به تنهایی قادر به انجام امور منزل و فرزندآوری به تعدادی که قبایل را از خطر هجوم بیگانه و قطع نسل ها در امان بدارد نبوده لذا خانوادهای با اهل و عیال کم، نقص محسوب می شده است، اسلام آمد و با محدودسازی تعداد همسران و مقیدساختن آن حقوق زن را نیز تامین کرد.

سیدرضا موسوی واعظ در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: اساسا رویه شارع مقدس در تشریع احکام اجتماعی به صورت بسترسازی و فرهنگ سازی در مرور زمان است که به جای برخورد ومخالفت یکباره که شدنی نبود و نابودی جامعه را در پی داشت، این رویه را در پیش گرفت تا به مرور زمان ریشه تعصبات نابجا و اداب و رسوم کورکورانه خشکانده شود.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: در مسئله چندهمسری اسلام ضمن عدم حکم به حرمت که ممکن بود در حقیقت سلب آزادی های فردی واجتماعی و در عمل به ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چندهمسری، تاسیس اسلام نیست

چندهمسری، تاسیس اسلام نیست