چالش های آموزش زبان فارسی در مناطق دو زبانهدبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره ریشه مشکل عدم آموختن کامل زبان فارسی در مناطق دوزبانه در میان برخی دانش آموزان حتی تا پنجم ابتدایی گفت: - فراوانی اش زیاد نیست. معدل درس زبان و ادبیات فارسی نسبت به سایر دروس بهتر است، اما در مجموع مشکلاتی چون تراکم کلاس های درسی، وضعیت ورود و خروج معلمان به سیستم، مزید بر علت شده است تا چالش های آموزش افزایش یابد. به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی نویدادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش زبان فارسی از دو منظر موضوعیت دارد گفت: نخست به عنوان ماده درسی مهمی که عنصر وحدت آفرین فرهنگی و زبان ملی ماست و کتب باید به زبان و خط فارسی باشد و معلمان به همین زبان آموزش دهند. فراگیری فارسی بستر یادگیری سایر دروس را فراهم می کند. به همین دلیل از پایه اول درس ادبیات فارسی را داریم. وی درباره ریشه مشکل عدم آموختن کامل زبان فارسی در مناطق دوزبانه در میان برخی دانش آموزان حتی تا پنجم ابتدایی گفت: فراوانی اش زیاد نیست. معدل درس زبان و ادبیات فارسی نسبت به سایر دروس بهتر است، اما در مجموع مشکلاتی چون تراکم کلاس های درسی، وضعیت ورود و خروج معلمان به سیستم، مزید بر علت شده است تا چالش های آموزش افزایش یابد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |