مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 آذر 1398 ساعت 07:302019-11-30پزشكي

تامین متابولیت های ثانویه صنعت دارویی با کشاورزی مولکولی


نتایج یک پژوهش از محققان اصفهانی نشان می دهد که استفاده از متابولیت های ثانویه هدف و مواد موثره از طریق بیوراکتورهای زیستی، بازخوردی قوی در صنعت دارویی به همراه دارد.

- ایسنا/اصفهان نتایج یک پژوهش از محققان اصفهانی نشان می دهد که استفاده از متابولیت های ثانویه هدف و مواد موثره از طریق بیوراکتورهای زیستی، بازخوردی قوی در صنعت دارویی به همراه دارد.

متابولیت های ثانویه، موادآلی شیمیایی پیچیده ای هستند که گیاهان در طول حیات خود تولید می کنند؛ اما در رشد و نمو و فعالیت های حیاتی آنها نقشی ندارد و عمدتاً به منظور دفع آفات، جذب حشرات گرده افشان و مبارزه با بیماری های میکروبی در گیاهان تولید می شوند.

مواد معطر، مواد موثره دارویی، چاشنی ها، شیرین کننده های طبیعی، مواد ضد میکروبی، فرمون ها، حشره کش ها، علف کش ها، هورمون های گیاهی و مواد آللوپاتیک از این جمله هستند.

برخی از این ترکیبات مانند، دیجی توکسین، شیکونین و داروهای ضد سرطان مانند، وین بلاستین، وین کریستین و تاکسول از ارزش اقتصادی بالایی برخوردارند و قیمت آنها از چند دلار تا چند هزار دلار به ازای هر کیلو تغییر می کند.

در پژوهشی که در خصوص تولید متابولیت های ثانویه هدف و مواد موثره از طریق بیوراکتورهای زیستی توسط تیم پژوهشگران متشکل ازساناز شیرانی و احمد ایمنی( کارشن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین متابولیت های ثانویه صنعت دارویی با کشاورزی مولکولی

تامین متابولیت های ثانویه صنعت دارویی با کشاورزی مولکولی