مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 آذر 1398 ساعت 07:562019-11-30سياسي

«اچ آی وی» را از انزوا خارج کنیم


از مجامع بین المللی و جوامع مدنی می خواهیم تا در راستای یکپارچه سازی خدمات اچ آی وی در نظام مراقبت های بهداشتی اولیه در سراسر جهان، گام بردارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ متن پیام دکتر احمد المنظری به این شرح است.

از هنگامی که نخستین نمود های اچ آی وی نزدیک به 40 سال پیش گزارش شدند، تلاش های بسیاری در سطح جهانی، منطقه ای و کشوری برای مبارزه با اپیدمی اچ آی وی شده است.

در این مدت شواهد علمی فراوانی درباره مداخلات مؤثر فراهم شده است که در پیشگیری از عفونت، مراقبت و درمان افرادی که با اچ آی وی زندگی می کنند و مهار گسترش ویروس توان ما را می افزاید.

در همین راستا، رهبران جهان قول داده اند تا به هدف 3/3 توسعه پایدار برای پایان دادن به ایدز تا سال 2030 میلادی در قالب یک تلاش گروهی برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار دست یابیم.

آن ها همچنین اهداف میانراهی سه گانه 90-90-90 را وضع کرده اند: این که مطمئن شویم تا سال 2020 میلادی 90 درصد از کسانی که با اچ آی وی زندگی می کنند ابتلایشان تشخیص داده شده، 90 درصد این ها درمان دارویی دریافت می کنند و در 90 درصد گروه اخیر ویروس سرکوب شده است.

روز جهانی ایدز امسال درست پیش از قرار 2020 فرارسیده است؛ بنابراین فرصت مناسبی است تا هم دستاورد ها و هم کمبود های خود را در پیشگیری درما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اچ آی وی» را از انزوا خارج کنیم

«اچ آی وی» را از انزوا خارج کنیم