مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 آذر 1398 ساعت 08:202019-11-30اقتصادي

بازار گوشی موبایل آرام گرفت


در حالی که این روزها از نوسان های قیمت ارز خبری نیست، با توجه به تاثیر مستقیم قیمت ارز بر قیمت گوشی، به نظر می رسد بازار گوشی موبایل به ثبات نسبی رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از تغییراتی که برای واردات گوشی مسافری در نظر گرفته شد، بهترین موقعیت برای واردکنندگان رسمی فراهم شد تا با تفاوت قیمتی که اکنون گوشی های مسافری نسبت به واردات رسمی دارند و دیگر نمی توان گوشی های مسافری را به صرفه تر قلمداد کرد، بازار را در دست بگیرند و با فراهم کردن نیاز مصرف کننده، بازار گوشی های موبایل را که در طول دو سال گذشته، به دلایلی از جمله افزایش نرخ ارز و رجیستری و مانند این ها دچار بحران شده بود، ساماندهی کنند.

طرح رجیستری یا شناسنامه دار کردن تجهیزات سیم کارت خور با هدف مبارزه با قاچاق از سال 1396 اجرایی شد و واردکنندگان غیررسمی برای جبران این موضوع، به واردات چمدانی گوشی های مسافری رو آوردند که از معافیت های گمرکی برخوردار بودند.

البته پس از آن، اقداماتی برای مقابله با این وضعیت در نظر گرفته شد، از جمله دریافت مستقیم کد فعال سازی گوشی مسافری پس از پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه سریال دستگاه در گمرک بود که با اتصال گمرک به سامانه همتا امکان پذیر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار گوشی موبایل آرام گرفت

بازار گوشی موبایل آرام گرفت