مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 آذر 1398 ساعت 12:152019-11-30بين الملل

الحاق 6 کشور به اینستکس، برجام همچنان در کُما


6 کشور اروپایی روز گذشته و در حالی که ایران حدود یک ماه است وارد گام چهارم کاهش تعهدات برجامی شده، اعلام کردند که می خواهند به سازوکار مالی اینستکس بپیوندند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دیروز (جمعه) هشتم آذر ماه وزارت خارجه فنلاند با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور به همراه دانمارک، بلژیک، هلند، نروژ و سوئد قرار است به ساز و کار مالی اتحادیه اروپا با ایران یا همان اینستکس بپیوندند.

  در این بیانیه آمده بود: در پرتو ادامه حمایت کشورهای اروپایی از توافق هسته ای و تلاش های جاری برای اجرای بخش اقتصادی آن و تسهیل تجارت قانونی بین اتحادیه اروپا و ایران، ما اکنون در فرآیند سهامدار شدن در اینستکس هستیم.

    از سوی دیگر لارس نوردروم سفیر نروژ در تهران نیز با انتشار بیانیه وزارت خارجه نروژ اعلام کرد که این کشور به همراه پنج کشور فوق در حال پیوستن به این سازوکار مالی است.

مرتضی مرادیان سفیر ایران در کپنهاگ هم با اشاره به دیداری که با مقامات وزارت خارجه دانمارک داشته در صفحه توییترش نوشت که دانمارک همراه با فنلاند، نروژ، سوئد، هلند و بلژیک مراحل داخلی پیوستن به اینستکس⁩ را شروع کرده و بعد از طی آن اجرایی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الحاق 6 کشور به اینستکس، برجام همچنان در کُما

الحاق 6 کشور به اینستکس، برجام همچنان در کُما