مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 آذر 1398 ساعت 17:152019-11-30بين الملل

تروییکای اروپایی تلویحا ایران را به استفاده از «مکانیزم ماشه» تهدید کرد


تروییکای اروپایی تلویحا ایران را به استفاده از «مکانیزم ماشه» تهدید کرد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سه کشور اروپایی عضو توافق هسته ای، روز شنبه در بیانیه ای ضمن استقبال از پیوستن کشورهای تازه به ساز و کار مبادله ای موسوم به اینستکس ، تلویحا ایران را به استفاده از ساز و کار ماشه تهدید کرده اند.

  ساعاتی پیش لارس نوردروم سفیر نروژ در تهران اعلام کرد که کشورش به همراه پنج کشور فنلاند، سوئد، هلند و بلژیک تصمیم گرفته اند به عنوان سهامدار به ساز و کار اینستکس بپیوندند.

آلمان، فرانسه و انگلیس به عنوان مؤسسین این ساز و کار و سه عضو اروپایی برجام، در بیانیه ای در این مورد گفته اند: فرانسه، آلمان و انگلستان به عنوان سهامداران بنیانگذار ابزار حمایت از تبادلات تجاری (اینستکس)، از تصمیم دولت های بلژیک، دانمارک، فنلاند، هلند، نروژ و سوئد برای پیوستن به اینستکس به عنوان سهامدار به گرمی استقبال می کنند.

این گام، به تقویت بیش از پیش اینستکس منجر شده و تلاش های اروپا برای تسهیل تجارت مشروع میان اروپا و ایران را به نمایش می گذارد و نشانه ای روشن از تعهد مداوم ما به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

این بیانیه می افزاید: اجرای کامل و مؤثر برنامه جامع اقدام مشترک از حداکثر اهمیت برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تروییکای اروپایی تلویحا ایران را به استفاده از «مکانیزم ماشه» تهدید کرد

تروییکای اروپایی تلویحا ایران را به استفاده از «مکانیزم ماشه» تهدید کرد