مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 آذر 1398 ساعت 07:302019-12-01اقتصادي

نخستین موزه صنعت نفت ایران در انتظار ثبت ملی


موزه نفت در شهرستان سبزوار به عنوان نخستین شهر دارای موزه صنعت نفت در کشور، هنوز ثبت ملی نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مسوول موزه نفت سبزوار گفت: موزه نفت سبزوار نخستین موزه صنعت نفت در ایران است که در سال های میانی دهه1380 در این شهرستان راه اندازی شد.

رمضانعلی قارزی افزود: مرکزیت سبزوار در حوزه ذخیره سازی و پخش فرآورده های نفتی در بخش های وسیعی از شمال شرق کشور و شاهراه بودن این شهرستان در منطقه از جمله دلایل شکل گیری این موزه بوده است.

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای ثبت ملی این مجموعه نیز گفت: کارشناسان میراث فرهنگی تهران از این موزه بازدید کرده اند و نقشه برداری ها انجام شده و پیگیری ها برای ثبت ملی انجام شده و این مهم در دست اقدام و به گفته کارشناسان در نوبت ثبت ملی است.

این مسوول با بیان اینکه یکی از قدیمی ترین جایگاه های پمپ بنزین در سال1318 در سبزوار ایجاد شده که قدمت آن به دوره اول پهلوی باز می گردد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها سه مورد از این پمپ بنزین ها در سطح کشور موجود است که یکی از آنها در شهرستان سبزوار است.

قارزی ادامه داد: این موزه در جهت حفظ آثار و به تصویر کشیدن بخشی از زحمات کارکنان صنعت نفت شکل گرفت و اکنون شامل 2بخش بیرونی و داخلی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین موزه صنعت نفت ایران در انتظار ثبت ملی

نخستین موزه صنعت نفت ایران در انتظار ثبت ملی