مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 آذر 1398 ساعت 08:382019-12-01اقتصادي

انار آسیب ببیند، اقتصاد و تجارت ساوه فلج می شود


مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوه گفت: هرگونه خسارتی که در اثر وقوع بلایای طبیعی و سرمازدگی متوجه باغات انار ساوه شود، اقتصاد و تجارت این شهرستان استراتژیک در حوزه کشاورزی را فلج خواهد کرد.

- ایسنا/مرکزی مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوه گفت: هرگونه خسارتی که در اثر وقوع بلایای طبیعی و سرمازدگی متوجه باغات انار ساوه شود، اقتصاد و تجارت این شهرستان استراتژیک در حوزه کشاورزی را فلج خواهد کرد.

حسن شریفی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اراضی حاصلخیز و منابع آبی غنی که از زیرساخت های بخش کشاورزی است، اظهار کرد: ساوه دارای 132 هزار متر مربع اراضی کشاورزی است که شامل سه دشت مرکزی با اقلیم نیمه گرمسیری، دشت بیات(نوبران) با اقلیم سردسیری و دشت لویین با اقلیم معتدل است.

وی برخورداری ساوه از تنوع آب و هوایی را موجب تولید افزون بر 70 نوع محصولات باغی و زراعی دانست و افزود: به طور متوسط سالانه میزان تولید محصولات زراعی، باغی و دامی شهرستان ساوه افزون بر 750 هزار تن است.

ساوه از لحاظ میزان و تنوع تولیدات کشاورزی رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

شریفی سه محصول انار، طالبی و انجیر زرد را از جمله محصولات شاخص این شهرستان برشمرد که رتبه اول کشور را در میزان تولید و سطح اراضی به خود اختصاص داده اند و افزود: اراضی مستعد و حاصلخیز ساوه موجب ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انار آسیب ببیند، اقتصاد و تجارت ساوه فلج می شود

انار آسیب ببیند، اقتصاد و تجارت ساوه فلج می شود