مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 آذر 1398 ساعت 09:162019-12-01اقتصادي

اتصال پالایشگاه های گازی پارس جنوبی


با هدف افزایش انعطاف پذیری عملیاتی و تولید پایدار گاز، طرح ساخت خطوط لوله گاز بین پالایشگاه های پارس جنوبی در محدوده مناطق پارس یک و دو اجرا و فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی به یکدیگر متصل می شوند.

- مرکز بوشهر، سرپرست طرح های تکمیلی شرکت نفت و گاز پارس هدف از پیشبرد این طرح را استفاده از ظرفیت های خالی همه طرح های گازی در بازه زمانی تعمیرات سالانه برشمرد و گفت: با بهره برداری از این طرح منابع گازی بخش فراساحل پارس جنوبی در زمان تعمیرات واحدهای پالایشگاهی، در سایر پالایشگاه ها قابلیت فراورش و شیرین سازی خواهند داشت.

سیدمحمد بیاتیان، نتایج حاصل از اجرای این طرح را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این طرح علاوه بر جلوگیری از توقف تولید گاز در پارس جنوبی، صرفه اقتصادی بالا و بازگشت سرمایه در مدت یک سال، نقش مهمی در کاهش میزان آلودگی هوا دارد.

وی گفت: مرحله مهندسی ساخت خطوط لوله گاز ترش بین پالایشگاه های پارس جنوبی انجام شده و این طرح در قالب ساخت و تامین کالا (PC) از سوی پیمانکاران ایرانی اجرایی می شود.

بیاتیان افزود: طرح اتصال پالایشگاه های پارس جنوبی با اجرای یک رشته خط لوله 32 اینچ با ظرفیت انتقال روزانه 25 میلیون مترمکعب گاز معادل یک فاز به منظور اتصال فازهای پالایشگاهی پارس یک و یک خط لوله 42 اینچ به طول 12 و نیم کیلومتر با ظرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتصال پالایشگاه های گازی پارس جنوبی

اتصال پالایشگاه های گازی پارس جنوبی