مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 آذر 1398 ساعت 10:002019-12-01فرهنگي

برگزاری کارگاه کشوری خط معلی، تذهیب و رنگ رزی کاغذ در یزد


کارگاه های آموزش خط معلی، تذهیب و رنگ رزی کاغذ با حضور جمعی از معلی نویسان و هنرمندان مطرح عرصه تذهیب و رنگرزی کاغذ کشور در یزد برگزار شد.

- ایسنا/یزد کارگاه های آموزش خط معلی، تذهیب و رنگ رزی کاغذ با حضور جمعی از معلی نویسان و هنرمندان مطرح عرصه تذهیب و رنگرزی کاغذ کشور در یزد برگزار شد.

مجموعه کارگاه های آموزش خط معلی، تذهیب و رنگ رزی کاغذ با هدف مهارت افزایی، تعامل و تبادل تجربه معلی نویسان و هنرمندان عرصه تذهیب با حضور محسن ابراهیمی معلی نویس مطرح کشور و مریم شمشاد مهر از هنرمندان عرصه تذهیب و رنگ رزی کاغذ در خانه فرهنگ و مفاخر یزد برگزار شد.

در این کارگاه دو روزه که تعدادی از معلی نویسان یزدی و هنرمندانی از استان های مختلف کشور حضور داشتند، محسن ابراهیمی مباحث و مطالبی را در خصوص خط معلی و مفردات و اتصالات این خط بیان کرد و در ادامه هنرجویان و هنرمندان با شیوه تراش قلم معلی آشنا شدند.

در کارگاه تذهیب و رنگ رزی کاغذ نیز مریم شمشاد مهر با بیان مطالبی درباره هنر تذهیب، رنگ رزی و آهار کاغذ، شیوه تولید و ترکیب رنگ های گیاهی برای استفاده در رنگ رزی کاغذ و مراحل خشک کردن کاغذ را آموزش داد و سپس شرکت کنندگان به صورت عملی با ترکیب رنگ ها و طی مراحل آموزش داده شده کاغذهای زیبا و متنوعی تولید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری کارگاه کشوری خط معلی، تذهیب و رنگ رزی کاغذ در یزد

برگزاری کارگاه کشوری خط معلی، تذهیب و رنگ رزی کاغذ در یزد