مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 آذر 1398 ساعت 12:202019-12-01دانش

گسترش همکاری علمی ایران و سنگال/ اعطای بورسیه زبان فارسی


قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با سفیر جدید کشورمان در سنگال دیدار کرد در این دیدار بر توسعه همکاری علمی و فناوری بین دو کشور تاکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، حسین سالارآملی رییس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با دکتر دهشیری سفیر جدید کشورمان در سنگال ملاقات کرد.

در این دیدار که با حضور معاونان مرکز همکاری ها، کارشناسان مرکز و وزارت امور خارجه و نمایندگان موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو برگزار شد، طرفین بر گسترش هر چه بیشتر همکاریهای علمی و فناوری فیمابین دو کشور در حوزه های مختلف تأکید کردند.

در ابتدای این دیدار، گزارشی از وضعیت کنونی و سابق کرسی زبان فارسی در آن کشور ارائه شد.

با توجه به فارغ التحصیلی چند نفر از دانشجویان بورسیه سنگالی رشته زبان فارسی در کشورمان، پیشنهاد شد زمینه اشتغال به کار آنها در آن کرسی فراهم شود تا هم انگیزه مضاعفی برای سایر دانشجویان باشد و هم در هزینه ها صرفه جویی شود.

همچنین پیشنهاد شد دوبله برخی سریال ها و فیلم های سینمایی ایران در آن کشور توسط همین دانشجوها انجام شود که منجر به آشنایی هرچه بیشتر مردم سنگال با فرهنگ غنی ایران خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش همکاری علمی ایران و سنگال/ اعطای بورسیه زبان فارسی

گسترش همکاری علمی ایران و سنگال/ اعطای بورسیه زبان فارسی