مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 آذر 1398 ساعت 14:302019-12-01دانش

نانوکامپوزیت های نوین پایه نیترید تیتانیم با بهره گیری از فناوری نانو ساخته شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی شاهدی اصل، عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه محقق اردبیلی به همراه سیدعلی دلبری و بهزاد نایبی از پژوهشگران مدعو این دانشگاه با همکاری احسان غسالی از پژوهشگاه مواد و انرژی و دکترمحمدرضا شکوهی مهر از .

- نانوکامپوزیت های نوین پایه نیترید تیتانیم با بهره گیری از فناوری نانو توسط پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی ساخته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی شاهدی اصل، عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه محقق اردبیلی به همراه سیدعلی دلبری و بهزاد نایبی از پژوهشگران مدعو این دانشگاه با همکاری احسان غسالی از پژوهشگاه مواد و انرژی و دکترمحمدرضا شکوهی مهر از دانشگاه ملی سئول کره جنوبی، موفق به ساخت نانوکامپوزیت های نوین پایه نیترید تیتانیم تقویت شده با نانولوله کربنی و کاربید سیلیسیم شدند.

شاهدی اصل، نویسنده مسئول این مقاله پراستناد گفت: نیترید تیتانیم خواص ویژه ای همچون سختی بالا، ضریب اصطکاک پایین، نقطه ذوب بالا، پایداری گرمایی عالی و مقاومت به فرسایش و خوردگی خوبی دارد.

این ویژگی ها سبب شده است که این ماده سرامیکی در ساخت سرمت ها، پوشش های تزیینی، کاتالیست های دما بالا و روکش های ضد سایش ابزارآلات برشکاری کاربرد داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانوکامپوزیت های نوین پایه نیترید تیتانیم با بهره گیری از فناوری نانو ساخته شد

نانوکامپوزیت های نوین پایه نیترید تیتانیم با بهره گیری از فناوری نانو ساخته شد