مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 آذر 1398 ساعت 10:152019-12-02اجتماعي

سه راهکار اساسی کاهش آلودگی هوا


رییس شورای اسلامی شهر تهران بر سه اقدام اساسی کنترل آلاینده ها، تقویت سیستم حمل ونقل عمومی و اصلاح الگوی توسعه شهر به TOD در جهت کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در برنامه عصرانه در شبکه افق ضمن اشاره به سه اقدام اساسی کنترل آلاینده ها، تقویت سیستم حمل ونقل عمومی و اصلاح الگوی توسعه شهر به TOD در جهت کاهش آلودگی هوا بر محورهای زیر نیز تاکید کرد: مساله آلودگی هوا، یک مساله فصلی یا مقطعی نیست، اما در کشور همین ایام سال که بدلیل وارونگی هوا آلودگی به اوج می رسد و موجب تعطیلی مدارس و ادارات می شود، همگان به یاد مساله آلودگی هوا می افتند و بعد از یکماه و با تغییر شرایط جوی هم موضوع فراموش می شود.

وی گفت: ما در کشور قوانین متعددی برای موضوع کنترل آلودگی هوا داریم که یکی از آنها قانون نحوه کنترل آلودگی هوا مصوب سال 1374 مجلس شورای اسلامی و قانون هوای پاک مصوب 1396 یعنی 22سال بعد است، البته در هر دو این قوانین دستگاه اصلی مسئول مدیریت شهری نیست بلکه سازمان محیط زیست اما سایر دستگاهها از جمله شهرداری ها وظایفی برعهده دارند.

به گفته وی، این قوانین عمدتا جنبه مجازات محور و واکنشی دارند و به همین دلیل با تصویب این قوانین ما شاهد تغییر روند محسوسی در موضوع آلودگی هوا نبودیم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه راهکار اساسی کاهش آلودگی هوا

سه راهکار اساسی کاهش آلودگی هوا