مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 آذر 1398 ساعت 11:462019-12-02سياسي

علاقه سیک و بودایی های هندوستان به امام حسین (علیه السلام)


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اختر الواسع، رییس دانشگاه ابوالکلام آزاد و یکی از شخصیت های برجسته مسلمان هندی با حضور در رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو با حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور، - علاقه سیک و بودایی های هندوستان به امام حسین (علیه السلام) اختر الواسع گفت: حتی غیر مسلمانان سیک و هندو و بودایی هند با فرهنگ ایرانی و امام حسین(ع) آشنا و علاقه مند بوده و تحت تأثیر سنت های دینی و فرهنگی ایرانی اقدام به برپایی مراسم محرم می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو ، اختر الواسع، رییس دانشگاه ابوالکلام آزاد و یکی از شخصیت های برجسته مسلمان هندی با حضور در رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو با حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور، نماینده، ولی فقیه در هند و محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام مهدوی پور با اشاره به ظرفیت ها و زمینه های تاریخی و فرهنگی ایران و هند، محبت به اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع)، زبان فارسی و عرفان و تصوف را سه حلقه وصل دینی فرهنگی ایران و هند برشمرد.

نماینده، ولی فقیه در هند همچنین، بر ضرورت حفظ و تحکیم این پیوند ها و بهره گیری از آن در مهار افراط گرایی و خشونت تأکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علاقه سیک و بودایی های هندوستان به امام حسین (علیه السلام)

علاقه سیک و بودایی های هندوستان به امام حسین (علیه السلام)