مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 آذر 1398 ساعت 15:102019-12-02فرهنگي

مسیرِ آسبادهای نشتیفان برای جهانی شدن


«همزمان با مرمت اضطراری 107 دستگاه آسباد درشهرستان خواف در خراسان رضوی؛ با تدوین پرونده ثبت جهانی آسبادهای نشتیفان، این اثر تاریخی در فهرست موقت میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

- همزمان با مرمت اضطراری 107 دستگاه آسباد درشهرستان خواف در خراسان رضوی؛ با تدوین پرونده ثبت جهانی آسبادهای نشتیفان، این اثر تاریخی در فهرست موقت میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد رکنی - مدیر پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران - با بیان که تا کنون 124 آسباد در شهرستان خواف شناسایی شده که ازاین تعداد 107 آسباد به صورت اضطراری مرمت شده اند، از در دستور کار بودن مرمت تدریجی این آثار تاریخی خبر داد و افزود: 12دستگاه از آسبادها ثبت شده در فهرست آثار ملی نیز تا کنون به طور کامل احیا شده اند.

او با اشاره به ثبت موقت آسبادهای ایران در فهرست میراث جهانی و انجام مراحل ثبت جهانی این اثر تاریخی، افزود: مرمت و احیای این آثار تاریخی در شهرستان خواف، می تواند نقش مهمی در جذب گردشگر داشته باشد.

بنا بر گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، همچنین محمود باعقیده - مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خواف؛ نیز با اشاره به ثبت ملی آسبادهای قرار گرفته در روستاهای خرگرد ، تیزاب ، برآباد و شهر سنگان با هفت ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسیرِ آسبادهای نشتیفان برای جهانی شدن

مسیرِ آسبادهای نشتیفان برای جهانی شدن