مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 آذر 1398 ساعت 09:162019-12-03سياسي

نخستین نشست بررسی شخصیت روحانی میرزای جنگلی برگزار شد


نخستین نشست بررسی تخصصی شخصیت روحانی تمدن ساز گیلانی با حضور نخبگان دانش آموز در خانه تاریخی میرزا کوچک جنگلی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، مهدی پارسا امروز در نخستین نشست بررسی تخصصی شخصیت روحانی تمدن ساز گیلانی با حضور نخبگان دانش آموز  در خانه تاریخی میرزا کوچک جنگلی با اشاره به جایگاه والای این روحانی مبارز گیلانی اظهار کرد: در دورانی از تاریخ گیلان که حاکمان آن سرسپرده بیگانگان بودند، جای خالی، پهلوانان باغیرت ملی مشهود بوده است.

  وی با اشاره به سیر تاریخی نهضت جنگل در گیلان گفت: در برهه ای از تاریخ که  حاکمان سرسپرده بیگانگان بوده و خود را به انگلیس چسبانیده بودند، شخصی به نام یونس معروف به میرزا کوچک جنگلی، فرزند میرزا بزرگ از همین منطقه گیلان ظهور کرده و در برابر زیاده خواهی های بیگانگان ایستادگی کرده است.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان یکی از مهم ترین خصوصیات مردم ایران را  عدم ظلم پذیری و ایستادگی آنان  در برابر ستم دانست که در طول تاریخ و در بزنگاه های حساس  نقش آفرین بوده است، تصریح کرد: مردم گیلان  همواره انزجار خود را از خاندان ستم شاهی و مستکبرین داخلی نشان داده اند، ازاین رو؛ نهضت جنگل نقش مهمی در شکل گیری انقلاب هایی که اساس آن ها مبانی اسلام بود داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین نشست بررسی شخصیت روحانی میرزای جنگلی برگزار شد

نخستین نشست بررسی شخصیت روحانی میرزای جنگلی برگزار شد