مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 آذر 1398 ساعت 09:402019-12-03اجتماعي

2500 معلول مادرزادی سالانه در استان کرمان متولد می شوند!


سالانه بیش از 2500 نفر متولدین معلول مادرزادی در استان داریم که در بدترین شرایط اگر 50 درصد آن کنترل شود گام بزرگی برداشته ایم.

- ایسنا/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: سالانه بیش از 2500 نفر متولدین معلول مادرزادی در استان داریم که در بدترین شرایط اگر 50 درصد آن کنترل شود گام بزرگی برداشته ایم.

عباس صادق زاده امروز 12 آذرماه در مراسم روز جهانی معلولین در کرمان با بیان لزوم اهتمام به پیشگیری از مسائل اجتماعی به ویژه معلولیت ها اظهار کرد: استان کرمان سه درصد جمعیت کشور را دارد اما 4.

2 درصد جمعیت معلول کشور و 16 درصد کودکان بی سرپرست و بدسرپرست کشور را در خود دارد و متاسفانه 87 درصد کودکان ما بدسرپرست هستند.

وی با اشاره به اینکه باید تصمیم بگیریم و در خصوص پیشگیری از معلولیت یک گام مهم برداریم، افزود: کرمان نخستین استانی بود که ایده اجباری شدن آزمایش ژنتیک را به مجلس برد و تصویب شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه ما مشکل قانونی و اعتباری نداریم و فقط همتی را می خواهیم تا جمعیت معلول را کنترل کنیم افزود: در برخی مناطق به ویژه در جنوب و شرق استان کرمان هر ساله شاهد تولد فرزندانی هستیم که با معلولیت به دنیا می آیند و هزینه های آنها در طول عمر به عهده خانواده و جامعه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2500 معلول مادرزادی سالانه در استان کرمان متولد می شوند!

2500 معلول مادرزادی سالانه در استان کرمان متولد می شوند!