مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 آذر 1398 ساعت 09:502019-12-03پزشكي

شناسایی 185 فرد مبتلا به ویروس HIV در چهارمحال و بختیاری


رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از شناسایی 185 فرد مبتلا به ویروس HIV در استان خبر داد و گفت: 98 درصد این افراد به سیستم درمانی متصل شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، سید راشد جزایری صبح امروز در همایش روز جهانی ایدز در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه تاکنون 40 هزار و 537 بیمار مبتلا به HIV در کشور شناسایی شده است، گفت: تعداد افراد مبتلا به این ویروس در چهارمحال و بختیاری 185 نفر است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر اساس مطالعات باید تاکنون 60 هزار فرد مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده باشد و 90 درصد آن ها به سیستم درمانی متصل شوند، اما این امر باتوجه به ضعف اطلاع رسانی محقق نشده است، اما در چهارمحال و بختیاری این عدد 98 درصد است.

وی از راه اندازی اتوبوس ایدز در برخی از شهرستان های چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: این اتوبوس با هدف اطلاع رسانی بیماری ایدز راه اندازی شده است، مراکز خدمات جامع سلامت آمادگی لازم را برای تست HIV دارند.

جزایری با بیان اینکه حدود 40 هزار و 32 آزمایش ایدز در چهارمحال و بختیاری انجام شده است، توضیح داد: کلیه خدمات و داروهای بیماری HIV رایگان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: رضایت آگاهانه، حفظ محرمانگی، رازداری، مشاوره و تست معتبر و امکان برقراری ارتباط س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 185 فرد مبتلا به ویروس HIV در چهارمحال و بختیاری

شناسایی 185 فرد مبتلا به ویروس HIV در چهارمحال و بختیاری