مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 آذر 1398 ساعت 11:402019-12-03فرهنگي

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه: درحال تهیه پرونده ثبت ملی اثر هستیم


معاون میراث فرهنگی کرمانشاه از مرمت کتیبه باستانی 4000 ساله ثلاث باباجانی که اخیرا تخریب شده بود و تهیه پرونده ثبت ملی این اثر خبر داد.

- معاون میراث فرهنگی کرمانشاه: درحال تهیه پرونده ثبت ملی اثر هستیم ایسنا/کرمانشاه معاون میراث فرهنگی کرمانشاه از مرمت کتیبه باستانی 4000 ساله ثلاث باباجانی که اخیرا تخریب شده بود و تهیه پرونده ثبت ملی این اثر خبر داد.

علیرضا برشاهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کشف نقش برجسته باستانی در شهرستان ثلاث باباجانی در اواخر سال گذشته، اظهار کرد: بخش هایی از این اثر به علت زلزله های دو سال پیش و بخشی نیز توسط وندالیسم ها دچار تخریب شد.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه کارشناسان میراث فرهنگی استان در زمان بازدید از اثر قطعات شکسته شده را جمع آوری کرده بودند، به سرعت پرونده مرمت آن را تشکیل دادیم و به وزارت میراث فرهنگی ارسال کردیم.

معاون میراث فرهنگی استان اضافه کرد: با مساعدت های وزارت میراث فرهنگی، هفته گذشته یک تیم مرمتی متشکل از کارشناسان خبره این وزارتخانه به کرمانشاه اعزام شدند تا کار مرمت اثر را انجام دهند.

وی تصریح کرد: باتوجه به شرایط نامناسب محل و صعب العبور بودن منطقه، به سختی توانستیم این گروه را در منطقه اسکان دهیم و در گام ابتدایی کار مستندنگاری و تهیه عکس های سه بُعدی از آن را آغاز ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه: درحال تهیه پرونده ثبت ملی اثر هستیم

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه: درحال تهیه پرونده ثبت ملی اثر هستیم