مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 آذر 1398 ساعت 08:552019-12-04فرهنگي

ثبت 35 اثر تاریخی و فرهنگی استان بوشهر در فهرست آثار ملی کشور


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از ثبت 35 اثر تاریخی و فرهنگی استان بوشهر در یک سال اخیر در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

- محمدحسین ارسطو زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در زمان حاضر 306 اثر نامنقول، 70 اثر ناملموس، 10 اثر منقول و دو اثر طبیعی در استان بوشهر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بیان کرد: اقداماتی که این اداره کل به منظور تعیین حریم بناهای تاریخی و ثبت آن ها انجام داده است این امکان را می دهد تا از تخریب و تهدید آثار جلوگیری شود و تاریخچه و هویت استان کمتر مورد تعدی افراد سودجو قرار گیرد.

مسئول ثبت آثار و تعیین حریم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز اظهار داشت: در یک سال گذشته 17 اثر ناملموس به ثبت رسیده است، ثبت آثار ناملموس احیای فرهنگ ها، رسوم و آیین کهن هر استان است که در طول تاریخ سینه به سینه به دست ما رسیده است.

سودابه معموری با بیان اینکه بیش از 20 پرونده از آثار منقول، غیرمنقول و طبیعی استان بوشهر در دست اقدام است که با تکمیل و ارسال به وزارتخانه آماده دفاع از آن ها هستیم اضافه کرد: حاصل این کار و تلاش گروهی ثبت آثار و تعیین حریم میراث فرهنگی و تاریخی استان است مسئول ثبت آثار و تعیین حریم ادا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 35 اثر تاریخی و فرهنگی استان بوشهر در فهرست آثار ملی کشور

ثبت 35 اثر تاریخی و فرهنگی استان بوشهر در فهرست آثار ملی کشور