مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 آذر 1398 ساعت 17:452019-12-04پزشكي

29 هزار مبتلا به ایدز در ایران شناسایی شده است


کارگاه پیشگیری و مبارزه با بیماری ایدز (اچ آی وی) با همکاری انجمن همیاران سلامت پرور البرز (اهسا) از سوی دفتر فرهنگی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی البرز برگزار شد.

- ایسنا/البرز کارگاه پیشگیری و مبارزه با بیماری ایدز (اچ آی وی) با همکاری انجمن همیاران سلامت پرور البرز (اهسا) از سوی دفتر فرهنگی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی البرز برگزار شد.

دکتر علیرضا سلیمانی، متخصص بیماریهای عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در این کارگاه ضمن تشریح تاریخچه پیدایش بیماری ایدز گفت: این بیماری ابتدا در آفریقا مشاهده شد و محققان شامپانزه هایی را پیدا کردند که حامل ویروس ایدز بودند و مردم بومی به دلیل تغذیه از این شامپانزه ها و زخمی شدن در حین شکار مبتلا به این ویروس می شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ضمن تشریح کامل این بیماری تصریح کرد: این ویروس ایمنی بدن را به صورت هوشمندانه تضعیف کرده و منجر به عفونت های فرصت طلب در بدن بیمار شده و نهایتا باعث ابتلا به بیماری ایدز می شود.

سلیمانی با اشاره به ضرورت شناخت این بیماری برای پیشگیری از آن تاکید کرد: به دلیل دوره نهفته ای که این بیماری دارد و معمولا یک دوره 10 ساله است، بسیاری از افراد از وجود این بیماری بی خبر می مانند و در نتیجه به دنبال درمان نمی روند که باعث تشدید ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

29 هزار مبتلا به ایدز در ایران شناسایی شده است

29 هزار مبتلا به ایدز در ایران شناسایی شده است