مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 آذر 1398 ساعت 09:362019-12-05اجتماعي

نخستین جشنواره منطقه ای تخت سلیمان


این جشنواره دو روزه با هدف معرفی مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان به عنوان یکی از هشت اثر ایرانی ثبت شده در فهرست یونسکو و جذب گردشگر برگزار می شود .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مرکز آذربایجان غربی ، این جشنواره دو روزه با هدف معرفی مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان به عنوان یکی از هشت اثر ایرانی ثبت شده در فهرست یونسکو و جذب گردشگران داخلی و خارجی در فصل پاییز و زمستان از امروز با حضور فعالان گردشگری استانهای آذربایجان غربی و شرقی ،اردبیل ،زنجان و گیلان در هتل تخت سلیمان تکاب کارش را آغاز کرد.

ارائه مقالات علمی با موضوع راهکارهای مناسب جذب گردشگر و معرفی جهانی تخت سلیمان ، برگزاری تور معرفی مجموعه تخت سلیمان و اثر تاریخی طبیعی زندان سلیمان، زندان برنجه ،برپایی نمایشگاه صنایع دستی ، آثار هنری و سوغات ،اجرای برنامه های آیینی از مهمترین برنامه های این جشنواره است .

در جشنواه تخت سلیمان همچنین آثار مهمی همچون گنبد سلطانیه زنجان، روستایی تاریخی ماسوله گیلان وبازار تاریخی تبریز هم معرفی خواهند شد.

تخت سلیمان (یا آتشکده آذرگُشنَسب) نام محوطهٔ تاریخی بزرگی در نزدیکی تَکاب و روستای تخت سلیمان (در گذشته نصرت آباد) در آذربایجان غربی و 45 کیلومتری شمال شرقی تکاب واقع است، تکاب در مرز ترکیه، با مرکز استان یعنی ارومیه، 289 کیلومتر فا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین جشنواره منطقه ای تخت سلیمان

نخستین جشنواره منطقه ای تخت سلیمان