مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 آذر 1398 ساعت 20:252019-12-06بين الملل

خودسوزی به سبک «بوعزیزی» و اوضاع خطرناک تونس/ انقلابی دیگر در راه است؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، طارق طیب محمد بن بوعزیزی دستفروش تونسی 17 دسامبر 2010 (26 آذر 1389) در اعتراض به توقیف کالاهایش و تحقیری که یک مأمور زن شهرداری به او روا داشته بود، - خودسوزی به سبک بوعزیزی و اوضاع خطرناک تونس/ انقلابی دیگر در راه است؟ پس از آنکه بوعزیزی در 17 دسامبر 2010 خودش را به آتش کشید و آغازگر انقلابی در تونس شد اینبار جوانی دیگر با اقدامی مشابه استان سیدی بوزید را شلوغ کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو ، طارق طیب محمد بن بوعزیزی دستفروش تونسی 17 دسامبر 2010 (26 آذر 1389) در اعتراض به توقیف کالاهایش و تحقیری که یک مأمور زن شهرداری به او روا داشته بود، خود را در مقابل ساختمان شهرداری به آتش کشید.

اقدام بوعزیزی آغازگر انقلابی در تونس شد که به حکومت 23 ساله زین العابدین بن علی بر این کشور پایان داد.

پس از آن رسانه های تونسی در دیماه 97 از خودسوزی یک خبرنگار در این کشور در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی و اجتماعی خود خبر دادند.

عبدالرزاق زرقی که در یک شبکه تلویزیونی خصوصی به عنوان فیلمبردار مشغول به کار بود، پس از آنکه در اعتراض به شرایط اجتماعی و همچنین شرایط خانوادگی، خود را در میدان شهدای شهر القصرین واقع در غرب تونس خود را به آتش کشید، در بیمارستان این شهر درگذشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودسوزی به سبک «بوعزیزی» و اوضاع خطرناک تونس/ انقلابی دیگر در راه است؟

خودسوزی به سبک «بوعزیزی» و اوضاع خطرناک تونس/ انقلابی دیگر در راه است؟