مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 08:352019-12-07بين الملل

منابع عراقی: عمر دولت موقت، حداقل یک سال خواهد بود


یک روزنامه لبنانی به نقل از منابع سیاسی عراق با تشریح روند کار کمیساریای جدید انتخابات عراق نوشت، احتمالا عمر دولت موقتی که تشکیل خواهد شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تظاهرات عراقی ها برای دومین ماه متوالی با هدف مطالبه اصلاح امور کشورشان ادامه دارد و هر چه جلوتر می روند، سقف خواسته هایشان هم بالا می رود.

در همین حال پارلمان عراق پنجشنبه شب (14 آذر) پیش نویس قانون کمیساریای عالی و مستقل انتخابات این کشور را تصویب کرد که مرجعیت دینی نیز از این امر بارها حمایت کرده است.

احزاب و گروه های سیاسی نیز بر لزوم تصویب این قوانین، پیشتر تاکید کرده بودند که این امر در راستای تلاش برای مهار خشم مردمی است که  اصولا خواستار اصلاح اموری هستند که در وهله نخست بر واقعیت زندگی آنها تأثیر گذارد و در وهله دوم منجر به مبارزه با فساد و مفسدان شود و تضمین حقوق سیاسی هم سومین اولویت معترضان است.

قانون جدید کمیساریای انتخابات عراق مشتمل بر 28 ماده است که به زیر بندهایی تقسیم می شود که سازوکارهای انتخاباتی را مطابق با بسته های اصلاحاتی که توسط قوه مقننه تصویب شده است، تنظیم می کند.

بر اساس گزارش روزنامه لبنانی الاخبار ، با وجود اینکه محمد الحلبوسی رییس پارلمان و رهبران فراکسیون ها کار تصویب قانون را توفیقی برشمرده و به آغاز مرحله ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع عراقی: عمر دولت موقت، حداقل یک سال خواهد بود

منابع عراقی: عمر دولت موقت، حداقل یک سال خواهد بود