مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 04:402019-12-08اجتماعي

روستایی پنهان در زیر خاک های بهاباد یزد به مقاومت شهرهای موشکی


«ده عروس» روستایی زیرزمینی، بسیار کهن و در عین حال پیشرفته در شهرستان بهاباد یزد است که هرچند حدود 30 پیش ساکنانش آن را ترک کردند و در دل خاک مدفون شد ولی اینک دوباره از دل خاک بیرون کشیده شده تا در قالب یک اقامتگاه بوم گردی منحصربفرد در اختیار گردشگران قرار گیرد.

- ایسنا/یزد ده عروس روستایی زیرزمینی، بسیار کهن و در عین حال پیشرفته در شهرستان بهاباد یزد است که هرچند حدود 30 پیش ساکنانش آن را ترک کردند و در دل خاک مدفون شد ولی اینک دوباره از دل خاک بیرون کشیده شده تا در قالب یک اقامتگاه بوم گردی منحصربفرد در اختیار گردشگران قرار گیرد.

ده عروس نام روستایی تاریخی و متفاوت در پنج کیلومتری جاده بهاباد - بافق در استان یزد است که تمدن شکل گرفته در آن را مربوط به دوران پیش از زرتشت می دانند.

تمام این روستای کهن در زیر خاک قرار گرفته و دارای خانه هایی بسیار مقاوم همچون یک شهرک موشکی است به طوری که پاپلی یزدی نویسنده و جغرافیدان مطرح کشورمان از آن این گونه یاد کرده است که مردمانش از زیر خاک بیرون می آیند.

این روستای بسیار زیبا که هنوز بخش عظیمی از آن مدفون و بیرون کشیدن آن از دل خاک نیازمند تامین اعتبار و حمایت است، روزگاری از روستاهای بسیار پیشرفته با جمعیتی قابل توجه بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستایی پنهان در زیر خاک های بهاباد یزد به مقاومت شهرهای موشکی

روستایی پنهان در زیر خاک های بهاباد یزد به مقاومت شهرهای موشکی