مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 07:402019-12-08پزشكي

موفقیت ایران در اخذ تاییدیه 10 ساله اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی


معاون آموزشی وزارت بهداشت در دیدار با قائم مقام وزیر بهداشت پاکستان از موفقیت ایران در اخذ تاییدیه 10 ساله اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی از فدراسیون جهانی آموزش پزشکی عمومی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با دکتر الله بخش ملک قائم مقام وزیر بهداشت پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر باقر لاریجانی در این نشست با اشاره به پیشینه علوم پزشکی در کشور، ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام ارائه خدمات را یکی از خصیصه های مهم نظام سلامت ایران برشمرد و افزود: دانشگاه های علوم پزشکی ایران، خدمات آموزش، پژوهش، بهداشتی و درمانی را به صورت یکپارچه به جامعه تحت پوشش خود ارائه می دهند.

لاریجانی گفت: تبدیل پزشکی ایران از سنتی به نوین از حدود سال 1230 هجری با تاسیس دارالفنون آغاز شد و با تاسیس دانشگاه تهران، آموزش عالی به طور رسمی آغاز و در سال 1364 آموزش علوم پزشکی با ارائه خدمات ادغام و اقدامات توسعه ای زیادی در زمینه آموزش پزشکی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ادغام آموزش و ارائه خدمات یکی از الزامات پاسخگویی آموزش در استانداردهای بین المللی است، اظهار داشت: در هر استان ایران حداقل یک دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که مسئولیت آموزش، پژوهش و ارائه خدمات را در استان بر عهده دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت ایران در اخذ تاییدیه 10 ساله اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی

موفقیت ایران در اخذ تاییدیه 10 ساله اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی