مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 11:502019-12-08فرهنگي

«کارخانه برق هرسین» در فهرست آثار ملی ثبت شد


کارخانه برق هرسین در فهرست آثار ملی ثبت شد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از ثبت پل میانراهان و کارخانه برق هرسین در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، امید قادری اظهار داشت: شورای سیاست گذاری آثار ملی کشور روز گذشته در شهرستان ماهشهر خوزستان برگزار شد و 2 اثر کرمانشاه در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه با جمع آوری 2 پرونده در این جلسه حاضر شدند که بعد از بررسی کارشناسان هر 2 پرونده مورد قبول و در فهرست آثار ملی ثبت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با بیان اینکه پل میانراهان و کارخانه برق هرسین به عنوان 2 اثر استان به ثبت ملی رسیدند، اظهار داشت: کارخانه برق هرسین در دوره پهلوی برای برق رسانی به هرسین ساخته شد و دستگاه های این کارخانه را شخصی خیر از انگلیس خریداری کرد و با خرید سهام آن توسط مردم این کارخانه راه اندازی شد.

  وی اضافه کرد: این کارخانه به مساحت 350 مترمربع از 2 ساختمان مجزا تشکیل شده است و باتوجه به اینکه این اثر اولین میراث صنعتی استان است که در فهرست آثار ملی ثبت شده است، به عنوان موزه برق راه اندازی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کارخانه برق هرسین» در فهرست آثار ملی ثبت شد

«کارخانه برق هرسین» در فهرست آثار ملی ثبت شد