مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 05:152019-12-09حوادث

سامانه هشدار زلزله به پالایشگاهها ساخته شد/ قطع به موقع گاز


محققان موفق به طراحی دستگاهی شدند که قادر است به هنگام زلزله به اماکن مهم همچون پالایشگاهها هشدار دهد تا گاز قطع شود.

- محمدحسین حکیمی مدیر یک شرکت دانش بنیان تولیدکننده سنسورهای هشدار زلزله در گفتگو با خبرنگار مهر ، خاطرنشان کرد: با توجه به شدت خسارات ناشی از زمین لرزه که از مخرب ترین و ناشناخته ترین پدیده های طبیعی است، آگاهی از وقوع زلزله حتی در حد چند ثانیه می تواند در کاهش خسارات جانی و مالی تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت این موضوع خاطرنشان کرد: از این رو درصدد برآمدیم با همراهی و تایید پژوهشگاه مهندسی زلزله سنسوری طراحی کنیم که بتواند در مواقع زلزله به اماکن حساس همانند پالایشگاه های گاز و .

هشدار دهد.

وی با بیان اینکه ایده اصلی هشدار زلزله بر پایه دو اصل مهم استوار است، گفت: اولین اصل تفاوت سرعت موج غیرمخرب زلزله (امواج P) با امواج مخرب زلزله (امواج S یا امواج سطحی) است.

وی تاکید کرد: بر این اساس همیشه یک تاخیر زمانی برای رسیدن امواج مخرب زلزله نسبت به امواج اولیه وجود داشته در صورتی که می توان در این بازه زمانی از وقوع زلزله در یک منطقه مشخص مطلع شد.

مدیر این شرکت دانش بنیان ادامه داد: در چنین شرایطی هر چه سایت مورد نظر فاصله بیشتری نسبت به مرکز زلزله داشته باشد زمان هشدار بیشتری فراهم خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه هشدار زلزله به پالایشگاهها ساخته شد/ قطع به موقع گاز

سامانه هشدار زلزله به پالایشگاهها ساخته شد/ قطع به موقع گاز