مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 05:302019-12-09بين الملل

برکناری فرمانده عملیات بغداد


در پی حوادثی که دو روز پیش در میدان الخلانی، واقع در مرکز بغداد رخ داد، فرمانده عملیات بغداد وابسته به ارتش عراق از سمت خود برکنار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، پس از اینکه قیس المحمداوی، فرمانده عملیات بغداد از سمت خود برکنار شد، سرلشگر عبدالحسین التمیمی به عنوان جانشین وی انتخاب شد.

در این رابطه، یک منبع نظامی در وزارت دفاع عراق که خواست نامش فاش نشود، گفت، برکناری المحمداوی در پی حوادثی که دو روز پیش (15 آذرماه) در میدان الخلانی واقع در مرکز بغداد رخ داد، صورت گرفت.

وی افزود، هدف از این تصمیم کاستن از میزان خشم معترضان و تلاش برای پایان دادن به انتقادات گسترده بین المللی از دولت بغداد پس از حوادث این میدان است.

طبق اعلام منابع پزشکی و امنیتی، افراد مسلح نقاب دار با خودروهای غیرنظامی شامگاه جمعه به میدان الخلانی، محل تجمع صدها معترض و تحصن کننده یورش برده و به صورت بی هدف اقدام به تیراندازی کردند که در اثر آن 25 تن کشته و 120 تن دیگر زخمی شدند.

پلیس عراق نیز در پی حوادث این میدان به منظور حفاظت از معترضان با مشارکت نیروهای گردان های سرایا السلام وابسته به جریان صدر عراق روز یکشنبه ایست های بازرسی در مناطق مختلف بغداد ایجاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برکناری فرمانده عملیات بغداد

برکناری فرمانده عملیات بغداد