مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 06:402019-12-09اقتصادي

رشد جهانی قاچاق حیات وحش و انقراض گونه های حساس


با رشد جهانی قاچاق حیات وحش ببرها، فیل ها و پنگولین ها با خطر جدی مواجه بوده و ده ها گونه دیگر نیز در حال حاضر در معرض این خطر هستند با این حال اطلاعات ارائه شده در یک کنفرانس طی هفته جاری فناوری جدیدی را نشان می دهد که می تواند به جلوگیری از این تجارت غیرقانونی کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تلاش های قاچاقچیان با روش های عجیب و غریب برای دستیابی به حیوانات در معرض خطر به منظور اضافه کردن آنها به مجموعه های کلکسیونی یا خرید اعضای بدن این حیوانات به دلیل خواص پزشکیِ ادعا شده که با نقض قانون صورت می گیرد، در سال های اخیر افزایش داشته است.

تجارت غیر قانونی حیات وحش به طور چشمگیری در حال افزایش بوده و از قاچاق حیوانات نادر به صورت گاه به گاه مانند سمندر غول پیکر چینی و در معرض خطر گرفته که به تازگی قاچاقچیان سعی در قاچاق آن در جعبه های شکلات به انگلیس داشتند تا قاچاق بیش از نیم میلیون پنگولین از آفریقا تا آسیا طی سه سال گذشته برای گوشت و فلس آن ها رواج یافته است.

از هشت گونه پنگولین (جانوری که به پولک پوست یا مورچه خوار پولک دار نیز معروف است) موجود در جهان، در حال حاضر دو گونه در معرض خطر جدی بوده و نگرانی های بسیاری در مورد شش گونه دیگر وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد جهانی قاچاق حیات وحش و انقراض گونه های حساس

رشد جهانی قاچاق حیات وحش و انقراض گونه های حساس