مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 09:002019-12-09فرهنگي

شناسایی عوامل طبیعی آسیب رسان به نقش برجسته های تاق بستان


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اتمام مرحله اول پروژه مطالعه و حفاظت از نقش برجسته های تاق بستان خبر داد.

- شناسایی عوامل طبیعی آسیب رسان به نقش برجسته های "تاق بستان" ایسنا/کرمانشاه معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اتمام مرحله اول پروژه مطالعه و حفاظت از نقش برجسته های تاق بستان خبر داد.

علیرضا برشاهی در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: برای اجرای این پروژه در گام اول، اقدام به بررسی میدانی و نمونه گیری از وضعیت نقش برجسته های این اثر تاریخی کردیم.

وی تصریح کرد: پس از بررسی نمونه ها در آزمایشگاه تخصصی میراث فرهنگی توانستیم عوامل اصلی تاثیرگذار در آسیب رسانی به نقش برجسته های تاق بستان را شناسایی کنیم.

معاون میراث فرهنگی استان تاکید کرد: طبق نتایج بدست آمده از این آزمایشات، مهمترین عامل طبیعی آسیب رسان به سنگ نقش برجسته های تاق بستان، رطوبت است که برای کنترل و مبارزه با این آسیب از سالهای قبل نیز اقداماتی انجام شده، اما باید کارهای جدیدی را نیز در دستورکار قرار دهیم.

وی بابیان اینکه رطوبت برخی از مواد معدنی را با خود حمل می کند و با رسوب این مواد روی بدنه سنگ ها به مرور به آنها آسیب می زند، تاکید کرد: کنترل منا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی عوامل طبیعی آسیب رسان به نقش برجسته های تاق بستان

شناسایی عوامل طبیعی آسیب رسان به نقش برجسته های تاق بستان